lionsdivehotelcuracao.nl en de websites die onderdeel zijn van Luxurytrips CV maken gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technologieën. lionsdivehotelcuracao.nl gebruikt functionele en analytische cookies om je een optimale bezoekerservaring te bieden. Bovendien plaatsen derde partijen advertentiecookies, zodat jou relevante en gepersonaliseerde advertenties kunnen worden getoond buiten de websites van Luxurytrips CV. Jouw internetgedrag buiten de websites van Luxurytrips CV kunnen ook door deze derde partijen gevolgd worden door middel van tracking cookies. Daarmee kunnen deze derde partijen ook een (interesse)profiel creëren, wat ze voor ons en voor hun eigen advertentiedoeleinden kunnen gebruiken. Door hiernaast op akkoord te klikken geef je toestemming voor het gebruik van Luxurytrips CV analytische, advertentie en tracking cookies, inclusief de cookies van derde partijen. Bekijk voor meer informatie ons cookiebeleid
LionsDive Travel
088 - 02 43 530

Covid-19 en uw boeking

Op vakantie na openstelling van de grenzen en reismogelijkheden naar Curaçao?

Wij volgen de ANVR richtlijnen en het reisadvies van Buitenlandse Zaken

Wat betekenen de kleuren van het reisadvies van Buitenlandse Zaken voor mijn reis?
Luxurytrips volgt de reisadviezen die worden uitgebracht door het ministerie van Buitenlandse Zaken. Bij de kleur rood (niet reizen) of oranje (alleen noodzakelijke reizen) zal de reisonderneming de reis niet uitvoeren als gevolg van onvermijdbare en buitengewone omstandigheden.

De klant heeft recht op terugbetaling van alle betaalde bedragen in de vorm van een tegoedbon-voucher, maar heeft geen recht op aanvullende schadevergoeding of zal in overleg met de reisonderneming de reis omboeken.
Een reis- en annuleringsverzekering zal bij rood of oranje over het algemeen ook geen dekking bieden als je toch afreist. Bekijk daarvoor je polisvoorwaarden. Bij de kleur geel (let op, veiligheidsrisico’s) of groen (geen bijzondere veiligheidsrisico’s) kan de reisonderneming de reis uitvoeren en gaat jouw vakantie door. Een reis- en annuleringsverzekering zal bij geel of groen over het algemeen dekking bieden. Bekijk daarvoor je polisvoorwaarden.

Wie zegt mij dat reizen zonder risico op corona kan naar de diverse landen?
Luxurytrips houdt het reisadvies dat het ministerie van Buitenlandse Zaken afgeeft -o.b.v. overleg met haar adviserende partners zoals RIVM- nauwlettend in de gaten. Bij rood (niet reizen) en oranje (alleen noodzakelijke reizen) zullen reisondernemingen geen reizen uitvoeren; bij geel (let op: veiligheidsrisico’s) en groen (geen bijzondere veiligheidsrisico’s) kunnen reisondernemingen besluiten reizen uit te voeren met inachtneming van maatregelen. Een risico is nooit voor 100% uit te sluiten, maar de reisondernemingen zullen alles in het werk stellen om het risico zo laag mogelijk te houden.

Kijk voor de adviezen per land op https://www.nederlandwereldwijd.nl/documenten/vragen-en-antwoorden/vragen-en-antwoorden-reisadviezen-coronavirus

Mijn reis vindt plaats na de openstelling van de grenzen en gaat ook door, maar ik wil (nog) niet op vakantie i.v.m. corona. Mag ik mijn reis annuleren?
Ja, je mag annuleren, maar de kosten daarvoor liggen bij jou als reiziger. Angst is geen reden voor kosteloze annulering.

Mijn reis vindt plaats na de openstelling van de grenzen en gaat ook door, maar ik moet wel rekening houden met verschillende maatregelen die de bestemming van het ontvangende land stelt. Mag ik mijn reis op basis van deze maatregelen kosteloos annuleren?
Ja, je mag annuleren, maar niet kosteloos. We zullen deze maatregelen moeten accepteren als het ‘nieuwe normaal’.

Wat moet ik doen als mijn bestemming een (gezondheids-)verklaring wil dat ik geen Covid-19 heb?
Bij het boeken van een reis bij LUXURYTRIPS stelt de reisonderneming je als klant op de hoogte van de algemene eisen die het bestemmingsland stelt. Na het boeken van een reis ben je zelf verantwoordelijk om ervoor te zorgen dat je de juiste informatie hebt ingewonnen en je moet ook tijdig voor vertrek nagaan of de eerder ontvangen informatie nog klopt. Eventuele kosten die verbonden zijn aan het verkrijgen van een verklaring zijn voor rekening van de klant.

Wat gebeurt er als ik geweigerd word in bus, vliegtuig of cruise als bij controle blijkt dat ik niet voldoe aan de gestelde gezondheidsmaatregelen?
Jij als reiziger bent verantwoordelijk voor het opvolgen van en voldoen aan de juiste eisen en maatregelen. Als bus, vliegtuig of cruise jou als passagier weigert mee te nemen o.b.v. de door hen gestelde maatregelen zijn de kosten van het niet kunnen maken van de reis voor jou als reiziger. Of je daarvoor een beroep kunt doen op je reis- en annuleringsverzekering ligt aan de polisvoorwaarden van de verzekeringsmaatschappij.

Als ik op de bestemming met een groen- of geelgekleurd reisadvies aan kom en ik word in verband gebracht met corona (mijn gezondheidsverklaring is niet juist, ik word getest en blijk koorts te hebben, ik moet in quarantaine, etc.), wie betaalt de extra kosten?
Jij als reiziger bent verantwoordelijk voor het opvolgen van en voldoen aan de juiste eisen en maatregelen. Dus ook voor het hebben van de juiste documenten om een land binnen te komen. En jij bent verantwoordelijk voor je persoonlijke (gezondheids-)situatie. Extra kosten zal je zelf moeten betalen. Of je daarvoor een beroep kunt doen op je reis- en annuleringsverzekering ligt aan de polisvoorwaarden van de verzekeringsmaatschappij.

Als in mijn hotel op de bestemming met een groen- of geelgekleurd reisadvies iemand (niet van mijn gezelschap) corona blijkt te hebben en ik moet in quarantaine, bij wie liggen dan de eventuele extra kosten en bij wie kan ik mijn niet-genoten vakantiedagen declareren?
Eventuele medische kosten lopen via jouw zorgverzekering. Niet-genoten vakantiedagen kun je mogelijk verhalen op jouw annuleringsverzekering.

Wat gebeurt er als ik op reis ben gegaan naar een land met een geel reisadvies en als ik daar ben, gaat het land op oranje?
De situatie wordt opnieuw bekeken; moet er direct worden gerepatrieerd of kan de vakantie worden afgemaakt onder bepaalde maatregelen? In de praktijk hangt dit van geval tot geval af. Bij repatriëren volgt dat de reisonderneming de niet-genoten vakantiedagen teruggeeft. Nog vertrekkende reizen zullen tot een bepaalde datum worden geannuleerd.

Wat wordt wel/niet gedekt vanuit de verzekering als een land van geel naar oranje springt?
De vergoeding van spoedeisende medische zorg in het buitenland tijdens vakantie vindt plaats op basis van Nederlandse marktconforme tarieven. Deze buitenlandzorg is dus niet afhankelijk van de ‘kleur’ van een land, maar (zie https://www.zorgwijzer.nl/faq/basisverzekering en je eigen basis verzekering) niet alle kosten zijn hiermee gedekt. Daarom adviseren wij altijd dringend om een goede reisverzekering af te sluiten.
• Is iemand al op bestemming dan blijft de oorspronkelijke dekking van de reisverzekering gewoon van kracht tot de eerst volgende mogelijkheid dat men terug kan reizen. Heeft de klant de medische dekking binnen de reisverzekering (gekozen) dan zal er ook dekking zijn voor medische kosten als gevolg van een Covid-19 infectie.
• Is iemand nog in Nederland dan zijn er doorgaans beperkingen als een consument toch naar de oranje bestemming afreist. Bij de meeste verzekeraars zijn alle kosten als gevolg van Covid-19 dan uitgesloten. Er is dan wel dekking voor medische kosten die niet-Covid-19 gerelateerd zijn en ook bijvoorbeeld voor de bagagedekking. Enkele verzekeraars sluiten alle dekkingen uit als iemand afreist naar een land met code oranje of rood.

Repatriëring moet gesplitst worden in:
• Bij medische noodzaak of overlijden in het land van bestemming:
 Bij wijziging van kleur-code terwijl de klant al op plaats van bestemming is dan blijft de oorspronkelijke dekking gewoon van kracht.
 Bij wijziging van kleur-code terwijl de klant nog moet afreizen: bij de meeste verzekeraars blijft deze dekking van kracht voor niet-Covid-19 gerelateerde zaken. Enkele verzekeraars sluiten alle dekking bij afreizen naar een oranje/rood gebied uit, dus ook medische repatriëring.

• Bij niet-medische noodzaak is er doorgaans geen dekking voor repatriëring ongeacht de kleurcode.


Alphen aan den Rijn - 3 juni 2020.

Maatregelen op Schiphol
Word ik bij aankomst op Schiphol gecontroleerd op het coronavirus?
Het RIVM en de GGD geven aan dat controleren bij aankomst op Schiphol niet nodig is. Wel zijn we alert op reizigers met koorts en klachten aan de luchtwegen. We staan hierover in nauw contact met het RIVM en GGD en volgen hun adviezen op. Samen met hen houden we de ontwikkelingen nauwlettend in de gaten.

Heb ik een gezondheidsverklaring nodig?
De gezondheidsverklaring is verplicht wanneer je vanuit een gebied reist waar je veel risico loop op besmetting met het coronavirus. Wanneer je vanuit zo'n gebied reist en op Schiphol aankomt, verzoeken we je dringend om twee weken in quarantaine te gaan. De Europese luchtvaartorganisatie (EASA) houdt een lijst bij van luchthavens die zich in deze gebieden bevinden. Check hier of jouw luchthaven er tussen staat. De gezondheidsverklaring is een formulier dat je krijgt via de luchtvaartmaatschappij waar je mee vliegt. Het is de bedoeling dat je dit invult voordat je aan boord gaat. Neem voor meer informatie hierover contact op met je luchtvaartmaatschappij.

Moet ik een mondkapje dragen op Schiphol?
Nee, dat hoeft niet. De landelijke richtlijnen geven aan dat het gebruik van mondkapjes op luchthavens alleen nodig is voor medisch personeel als zij werken met patiënten. Zij hoeven die mondkapjes alleen te dragen wanneer er een verdenking bestaat op een infectie met het nieuwe coronavirus. Een passagier heeft in zo’n geval koorts, klachten aan de luchtwegen en hij of zij is in de afgelopen veertien dagen in een regio geweest waar het Coronavirus heerst.

Kijk voor meer info op https://www.schiphol.nl/nl/pagina/coronavirus-en-schiphol-meest-gestelde-vragen/

Do I have to wear a face mask during my trip?
Until at least 31 August 2020, you’re required to wear a face mask from the first boarding call until you have gone through the arrival gate at your destination to prevent the further spread of the virus. Without face covering, we cannot allow you to board. We strongly advise you to wear a mask at the rest of the airport as well. At some destinations, wearing masks is required in public areas, including the airport. Make sure to check the health requirements of the airports you’re travelling to and from, and transferring in.
Passengers up to 10 years old and passengers who can’t wear face covering because of medical reasons are exempted from this requirement.

Requirements
You can buy a face mask, or make your own. It should fit snugly against the side of your face and cover the nose, mouth and chin and should consist of at least 2 layers of tightly woven fabric, such as cotton or linen.
If the face covering gets too moist, it’s advisable to change to a new one for your own comfort. Make sure to bring enough masks with you to last the entire flight (and don’t forget to take your return flight into account!).

Wearing a face coverage
When putting on your mask, make sure to cover your nose, mouth and chin.
Use the loops or ties to remove your mask again and do not touch the mask itself. Wash your hands with water and soap or use disinfectant hand gel immediately.

Eating and drinking
You can temporarily remove your mask while eating or drinking. Keep this period as short as possible. When removing the face coverage, make sure to follow the above-mentioned instructions. Store it in a clean space (e.g. in the original packaging or in a clean plastic bag). You’re not allowed to slide your mask under your chin or put it on your head.

Kijk voor meer info op https://wecare.klm.com/nl_en/

Update 06-07-2020
Bron: Chata Hotel Association www.chata.org
Voorwaarden waaronder toeristen (uit West-Europa) ons eiland zonder quarantaine kunnen betreden:
• Voorafgaand aan de reis moet een PCR-test worden uitgevoerd (minimaal 2 tot 3 dagen ervoor). Deze test moet door de passagier zelf worden betaald en moet worden uitgevoerd door een erkend laboratorium. Er moeten tests worden uitgevoerd voor passagiers van 1 jaar en ouder.
• Passagiers moeten een reisverzekering hebben, inclusief medische dekking om alle kosten te dekken tijdens een bezoek aan ons eiland.
• Passagiers moeten een formulier invullen waarin hun goede gezondheid en reisgeschiedenis wordt vermeld

Bovendien moeten passagiers het annuleringsbeleid bekijken, omdat ze niet mogen instappen als ze positief testen. (let op: u reist dus op eigen risico en u kunt geen geld retour krijgen voor de geboekte reis, vluchten, hotel etc)
Gesprekken met Schiphol en de verschillende luchtvaartmaatschappijen vinden plaats om de richtlijnen dienovereenkomstig te volgen.

Passagiers moeten ook informatie ontvangen over de nieuwe norm en een checklist met voorwaarden en items waarmee rekening moet worden gehouden, zoals:
• Gebruik van gezichtsmasker.
• Social distancing.
• Massa-evenementen zijn nog steeds niet mogelijk en andere activiteiten dienen op afspraak te worden uitgevoerd om te kunnen volgen & traceren.
• Openluchtevenementen worden aangemoedigd in plaats van binnenshuis.
• Er zal een speciale mobiele applicatie beschikbaar zijn om alle COVID-19-informatie te verstrekken.
• Protocollen voor het alarmeren van autoriteiten in geval van besmetting.

Waarom beperken we op Curacao de heropening van de grens tot alleen toeristen uit West-Europa en de BES-eilanden?
Het is veilig om te zeggen dat landen zoals de VS, Colombia en Dominicaanse Republiek een toename van coronavirusgevallen ervaren. Voor Nederland geven cijfers aan dat 1,5% van elke 10.000 toeristen besmet kan zijn met het virus. Door een verplichte PCR-test uit te voeren voordat u op reis gaat, wordt dit aantal gehalveerd tot 0,7%, wat zich vertaalt naar 1 op de 10.000 mensen.

1. Men dient voor ieder persoon in het reisgezelschap een certificaat van een negatief testresultaat van een COVID-19 PCR-test te laten zien en uitgeprint bij zich te dragen.
Deze test moet maximaal 72 uur voor vertrek zijn afgenomen bij een door het RIVM goedgekeurde instelling.
2. Waar kan ik de PCR test doen? Via deze link komt u op de website van vaccinaties op reis. U kun hier alle informatie krijgen en tevens een afspraak maken voor de PCR test. Aangezien het erg druk is en u een bewijs nodig heeft dat u negatief getest bent, raden wij u aan om de test zo vroeg mogelijk te laten doen (max 72 uur voor vertrek) zodat u de uitslag op tijd binnen heeft. De kosten zijn voor uw eigen rekening.
https://www.vaccinatiesopreis.nl/coronavirus/?utm_campaign=algemeen&utm_content=tekstlink&utm_medium=affiliate&utm_source=daisycon
3. Men dient voor vertrek het negatieve testresultaat van de COVID-19 PCR-test te uploaden op dicardcuracao.com.
4. Men dient voor vertrek de digitale immigratiekaart online in te vullen via dicardcuracao.com.
5. Men dient maximaal 48 uur voor vertrek digitaal een Passenger Locator Card (PLC) in te vullen en deze uitgeprint bij zich te dragen. Ook dit kan op dicardcuracao.com.
o Van alle bovenvermelde stappen dient men een uitgeprinte bevestiging bij zich te dragen tijdens het reizen.
o Men dient voldoende verzekerd te zijn voor medische zorg en eventuele bijkomende kosten mocht men tijdens het verblijf in quarantaine geplaatst worden of ziek worden.  
o Als men niet voldoet aan bovenstaande condities kan men bij aankomst in quarantaine geplaatst worden. Dit is geheel op eigen kosten.
o Men kan op https://www.curacaotouristboard.com/covidprotocols/ terecht voor alle COVID-19 protocollen.

Update 06-07-2020
Bron: Curacao Tourist Board
https://www.curacaotouristboard.com/covidprotocols/

Direct contact Blijf op de hoogte van onze aanbiedingen